اتصال به MySQL از طریق ریموت

ODBC چیست ؟

در بعضی مواقع ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که برای  اتصال به دیتابیس MySQL به ریموت نیاز داشته باشید تا از طریق راه دور به مدیریت دیتاهای خود بپردازید.برای اتصال به MySQL database از طریق سیستم خود و به صورت از راه دور، نیاز به برنامه ای به نام ODBC دارید که خلاصه شده ی کلمه ی Open Database Connectivity میباشد.درایور ODBC در واقع به مانند یک مترجم بین برنامه و سیستم مدیریت پایگاه داده عمل میکند.

نصب درایور MySQL ODBC

ورژن های مختلفی از درایور Connector/ODBC برای OS ها یا سیستم عامل های گوناگون وجود دارد.برای دانلود Connector/ODBC عبارت latest MySQL ODBC drivers را جست و جو بفرمایید و با انتخاب OS مدنظر برنامه را دانلود نمایید.

اجازه دسترسی به MySQL database از طریق هاست 

به دلایل امنیتی دسترسی به دیتابیس مای اسکیوال به صورت پشفرض در سی پنل مسدود گردیده است.بدین سان برای فعال سازی ویژگی remote connection باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید.در صورتی که از سی پنل برای مدیریت وب سایت خود استفاده مینمایید با مراجعه به ادرس Yourdomain/cpanel و وارد نمودن اطلاعات کاربری خود، بر روی گزینه Remote MySQL کلیک نمایید تا در صفحه باز شده ای پی خود را وارد نمایید.

توجه داشته باشید که ممکن است ای پی MySQL با ای پی وب سایت شما تفاوت داشته باشد به همین دلیل حتما از میزبان هاست خود در این رابطه کمک بخواهید.

 ایجاد اتصال ODBC connection

در کامپیوتر شخصی خود ابتدا به ادرس زیر مراجعه نمایید :

Control Panel > System and Security > Administrative Tools

سپس با توجه به نسخه نصب شده شما (32 بیتی یا 64 بیتی)، با یکی از گزینه های ODBC Data Sources 32 یا 64 بیتی مواجه خواهید شد.گزینه مناسب را انتخاب نمایید تا صفحه مدیریتی ODBC برای شما نمایش داده شود.

  • از منوی بالا در تب نخست  User DSN را بیابید و از گزینه های موجود بر روی ADD کلیک نمایید.

  • گزینه MySQL ODBC Unicode Driver را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Finish کلیک نمایید.


  • در صفحه بعدی اطلاعات لازم را برای اتصال به MySQL وارد نمایید.

در صورتی که اتصال به MySQL server به درستی انجام شده باشد شما قادر خواهید بود که database را از طریق منوی ابشاری گزینش نمایید. دیتابیسی که قصد اتصال به ان را دارید از طریق منو انتخاب کنید و بر روی گزینه Test کلیک کنید تا از اتصال موفقیت امیز به سرور اطمینان حاصل نمایید.در پایان نیز بر روی گزینه OK برای اسفاده از اتصال ODBC کلیک نمایید...

توجه داشته باشید که در هنگام وارد نمودن اطلاعات دیتابیس و سرور از شما پرت نیز درخواست خواهد شد که ممکن است پرتی بغییر از پرت پیش فرض 3306 لازم باشد...

 


  • 1 کاربر این را مفید یافتند
آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟